Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3970
Title: Fen Eğitiminde Yavaş Geçişli Animasyonlar Oluşturmanın 6.Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve öğrenmedeki Kalıcılığına Etkisi
Other Titles: The Effect of Creating Slow Transitional Animations in Science Education on the Academic Success and Learning Stability of 6th Grade Students
Authors: Prof. Dr. Özyürek, Cengiz
Özkul, Selin
Ordu Üniversitesi
Fen Bilimleri Enstitüsü
0000-0002-7477-9585
Keywords: Akademik Başarı, Fen Bilimleri, Kalıcılık, Yavaş Geçişli Animasyon Tekniği.
Academic Achievement, Retention, Science, Slow Motion Animation Technique
Issue Date: 2023
Publisher: Fen Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmada, 6. Sınıf Fen Bilimleri dersi “Vücudumuzdaki Sistemler” ünitesi içinde yer alan “Destek ve Hareket Sistemi, Sindirim Sistemi, Dolaşım Sistemi, Solunum Sistemi ve Boşaltım Sistemi” konularında yapılan yavaş geçişli animasyon uygulamasının öğrencilerdeki akademik başarıya ve öğrenmedeki kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Çalışma, Ordu ilinin Gölköy ilçesinde yer alan bir ortaokulda 2021-2022 eğitim öğretim yılı döneminde amaçlı olarak rastgele seçilen deney grubu 27, kontrol grubunda 28 olmak üzere toplam 55 öğrenci ile 8 hafta boyunca yürütülmüştür. Nicel ve nitel yöntem içeren karma araştırma desenlerinden açımlayıcı sıralı karma desenin kullanıldığı bu çalışmada deney grubuna yavaş geçişli animasyon tekniği ile fen öğretimi yapılırken kontrol grubuna mevcut fen öğretim programında yer alan etkinliklerle öğretim yapılmıştır. Çalışmada deney ve kontrol grubuna kullanılmak üzere araştırmacı tarafından geliştirilen geçerliliği ve güvenirliği sağlanmış Sistemler Başarı Testi, ön-son ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen 3 soruluk yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS 27.0 programı yardımıyla shapiro – wilk normallik testi, ilişkisiz örneklem t testi, ilişkili örneklem t testiyle, nitel veriler ise içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmada sonuç olarak yavaş geçişli animasyon tekniği ile öğrenim gören deney grubu ile mevcut öğretim programında yer alan yöntemlerle öğrenim gören kontrol grubu arasında deney grubu lehine istatistiki olarak anlamlı farklılığa rastlanmıştır (p<0.05). Deney grubu öğrencilerine uygulanan görüşme formundan alınan görüşlere göre öğrencileryavaş geçişli animasyon tekniği ile ders işlemenin faydalı olduğunu, konu ve kavramların daha anlaşılır olduğunu ve derslerin eğlenceli geçtiğini belirtmişlerdir. Yavaş geçişli animasyon tekniğinin öğrencilere öğrenme ortamında aktif katılma imkanı sağladığı için eğitimde yaygınlaşması önerilmektedir.
In this study, the effect of slow motion animation application on student’s academicachievement and retention in learning in the subjects of "Support and Movement System, Digestive System, Circulatory System, Respiratory System and Excretory System" in the 6th grade science course "Systems in Our Body" unit was investigated. The study was conducted for 8 weeks with a total of 55 students,27 in the experimental group and 28 in the control group, who were randomly selected during the 2021- 2022 academic year in a secondary school in Gölköy district of Ordu province. In this study, in which the exploratory sequential mixed design, one of the mixed research designs including quantitative and qualitative methods, was used, the experimental group was taught science with the slow transition animation technique, while the control group was taught with the activities in the current science curriculum. In the study, the Systems Achievement Test, which was developed by the researcher to be used in the experimental and control groups, was applied as a pre-post and retention test. In addition, a 3-question semi-structured interview form developed by the researcher was used in the experimental group. The quantitative data obtained were evaluated with the help of SPSS 27.0 program by Shapiro-Wilk normality test, unrelated sample t test, related sample t test, and qualitative data were evaluated by content analysis. As a result of the study, a statistically significant difference was found in favor of the experimental group between the experimental group learning with the slow transition animation technique and the control group learning with the methods in the current curriculum (p<0.05). According to the opinions obtained from the interview form applied to the experimental group students, the students stated that teaching with the slow motion animation technique was beneficial, the subjects and concepts were more understandable and the lessons were fun. It is recommended that the slow-paced animation technique should be widespread in education as it provides students with the opportunity to actively participate in the learning environment.
URI: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3970
Appears in Collections:Fen Bilimleri Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10419409.pdf104194094.04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.