Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3946
Title: | Sinemada Metaverse Temsili ve Ready Player One Ve Kiss Mi First Yapımlarının İncelenmesi |
Other Titles: | Metaverse Representation in Cinema and Examination of Ready Player One And Kiss Me First Productions |
Authors: | Uğur, Ufuk Ayata, Mehmet Akif Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü 0000-0002-9751-2613 0009-0001-3990-4862 |
Keywords: | Metaverse, Sinema, Sanal Gerçeklik, Dijital Çağ Metaverse, Cinema ,Virtual Reality, Digital Age |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | Bu tez, sinemada metaverse temsilinin nasıl gerçekleştirildiğini ve bu temsilin izleyiciler üzerindeki etkilerini incelemektedir. Metaverse, sanal gerçeklik teknolojisi ile oluşturulan ve kullanıcıların içinde yaşadığı, etkileşim kurduğu ve yaratıcılık gösterdiği bir dijital evren anlamına gelmektedir. Bu tezde, metaverse kavramının kökenleri, özellikleri ve sinemadaki örnekleri ele alınmaktadır. Ayrıca, metaverse temsilinin izleyicilerin kimlik, toplumsal cinsiyet, sosyal ilişki, gerçeklik algısı ve kültürel değerler gibi konularda nasıl etkilediği tartışılmaktadır. Bu çalışmanın ana odak noktalarından biri, "Ready Player One" (2018) ve "Kiss Me First" (2018) gibi iki farklı yapımın metaverse tasarımı, karakterleri, hikayeleri ve temalarının karşılaştırmalı bir analizi olarak öne çıkmaktadır. Bu filmler, metaverse kavramını sinema içinde farklı şekillerde ele almış ve izleyicilere benzersiz dijital deneyimler sunmuştur. Bu analiz, her iki filmdeki metaverse temsillerinin nasıl inşa edildiğini ve izleyicilerin bu temsilleri nasıl algıladığını anlamak için kullanılmıştır. Bu tezin temel amacı, sinemada metaverse temsili ile ilgili estetik ve ideolojik boyutları açığa çıkarmak ve bu temsilin izleyici kitlesi üzerindeki etkilerini daha iyi anlamaktır. Metaverse, dijital çağın karmaşıklığına ve sanal ile gerçek dünya arasındaki etkileşimlere yeni bir perspektif sunmaktadır. Bu çalışma, metaverse'in sinema üzerindeki derinlemesine etkisini açıklayarak, sinemanın geleceğini ve dijital çağın izleyici deneyimini nasıl şekillendirdiğini anlamamıza katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. This thesis examines how the representation of the metaverse in cinema is realized and its effects on the audience. The metaverse refers to a digital universe created with virtual reality technology, in which users live, interact, and express creativity. This thesis delves into the origins, characteristics, and cinematic examples of the metaverse concept. Additionally, it discusses how the representation of the metaverse influences aspects such as audience identity, gender roles, social interactions, perceptions of reality, and cultural values. One of the central focuses of this study is the comparative analysis of the metaverse designs, characters, narratives, and themes in two different productions: "Ready Player One" (2018) and "Kiss Me First" (2018). These films have approached the metaverse concept in distinct ways, offering audiences unique digital experiences. This analysis is employed to understand how metaverse representations are constructed in both films and how audiences perceive these representations. The primary objective of this thesis is to uncover the aesthetic and ideological dimensions of metaverse representation in cinema and gain a better understanding of its impact on the audience. The metaverse introduces a new perspective on the complexity of the digital age and interactions between the virtual and real worlds. By elucidating the profound influence of the metaverse on cinema, this study aims to contribute to our understanding of the future of cinema and the viewer experience in the digital era. |
URI: | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3946 |
Appears in Collections: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10581370.pdf | 10581370 | 1.57 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.