Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3722
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHan, Turgay-
dc.contributor.advisorÇelik, Servet-
dc.contributor.authorDemir, Aynur-
dc.date.accessioned2023-03-22T07:48:09Z-
dc.date.available2023-03-22T07:48:09Z-
dc.date.issued2023-
dc.date.submitted2023-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3722-
dc.description.abstractThis study aims to explore the (re)construction of elementary school EFL teachers’ professional identity in their efforts to implement ERT (Emergency Remote Teaching) during the COVID-19 process. The study focused on the factors, tensions, and negotiations that influenced the process of professional identity (re)construction. The participants of the study were five different elementary school EFL teachers from a city in Turkey. The study used a narrative inquiry approach to gain a deeper understanding and clearer insights into teachers’ experiences in the context of ERT. Data were collected through personal data forms, narrative interviews, correspondence, and field notes. The transcribed data were analysed using thematic analysis and renarrated through interpretation and meaning-making. The results of the study revealed insights into elementary school EFL teachers’ identity (re)construction process in the context of ERT. Various contextual factors, including reduced student attendance, power cuts, internet disconnects, technological device problems and remote classroom experience played crucial roles in shaping their professional identity. The most prominent tensions that teachers negotiated were teacher training needs, the pressure to establish a work-life balance, overly intrusive behaviour of parents, remote classroom management and pupil assessment. Reflecting on their positive experiences they had in the past contributed significantly to complete this critical process by (re)constructing their professional identities. The study also focused on making the voices of elementary school EFL teachers heard and understanding their suggestions, needs, and expectations during ERT process. The findings of the study can be used for assessing the need for educational recovery, preparing pre-service and in-service elementary school EFL teachers for another emergency context, and planning and designing an emergency educational implementation. Special emphasis is placed on having a strong sense of professional identity to pave the way for successful involvement in different implementations for future considerationen_US
dc.description.abstractBu çalışma, COVID-19 sürecinde acil uzaktan öğretimi uygulama çabalarında ilkokul İngilizce öğretmenlerinin mesleki kimliğinin (yeniden) inşasını araştırmayı amaçlamaktadır. Mesleki kimlik (yeniden) inşa sürecini etkileyen faktörler, gerilimler ve müzakereler çalışmanın odak noktası olmuştur. Çalışmanın katılımcıları, Türkiye'nin bir ilinden beş farklı ilkokul İngilizce öğretmenidir. Çalışmada, öğretmenlerin acil uzaktan öğretim bağlamındaki deneyimlerine ilişkin daha derin bir anlayış ve daha net içgörüler elde etmek için anlatısal sorgulama yaklaşımı kullanılmıştır. Veriler kişisel veri formları, anlatı görüşmeleri, yazışmalar ve alan notları yoluyla toplanmıştır. Yazıya dökülen veriler tematik analiz kullanılarak analiz edilmiş, yorumlama ve anlam oluşturma aracılığıyla yeniden anlatılmıştır. Çalışmanın sonuçları, ilkokul İngilizce öğretmenlerinin acil uzaktan öğretim bağlamında kimliklerinin (yeniden) inşa sürecine ilişkin iç görüleri ortaya koymuştur. Öğrenci katılımının azalması, elektrik kesintileri, internet bağlantısının kesilmesi, teknolojik cihaz sorunları ve uzaktan sınıf deneyimi gibi çeşitli bağlamsal faktörler, mesleki kimliklerinin şekillenmesinde önemli bir rol oynamıştır. Öğretmenlerin müzakere ettiği en belirgin gerilimler, öğretmen eğitimi ihtiyaçları, iş-yaşam dengesi kurma baskısı, velilerin aşırı müdahaleci davranışları, uzaktan sınıf yönetimi ve öğrenci değerlendirmesi olmuştur. Geçmişte yaşadıkları olumlu deneyimleri yansıtmaları, mesleki kimliklerini (yeniden) inşa ederek bu kritik süreci tamamlamalarına önemli katkı sağlamıştır. Çalışma ayrıca, ilkokul İngilizce öğretmenlerinin seslerini duyurmaya ve acil uzaktan öğretim sürecinde önerilerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini anlamaya odaklanmıştır. Çalışmanın bulguları, eğitimsel iyileştirme ihtiyacını değerlendirmek, hizmet öncesi ve hizmet içi ilkokul İngilizce öğretmenlerini başka bir acil durum bağlamına hazırlamak, acil durum eğitimi uygulamasını planlamak ve tasarlamak için kullanılabilir. Gelecekte dikkate alınmak üzere farklı uygulamalarda başarılı katılımın önünü açmak için güçlü bir mesleki kimlik duygusuna sahip olmaya özel bir vurgu yapılmaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTeacher professional identity, Elementary school EFL teacher, Emergency remote teaching, COVID-19en_US
dc.subjectÖğretmen mesleki kimliği, İlkokul İngilizce öğretmeni, Acil uzaktan öğretim, COVID-19en_US
dc.titleDepartment Of English Language And Literature Revisiting Efl Teachers’ Identıty (Re)Construction During Emergency Remote Teaching: A Narrative Inquiryen_US
dc.title.alternativeAcil Uzaktan Öğretim Sürecinde İngilizce Öğretmenlerinin Kimliklerinin (Yeniden) İnşaasının Gözden Geçirilmesi: Bir Anlatı Araştırmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9196-0618en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-2908-2551en_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10378479.pdf103784792.32 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.