Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3294
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorProf. Dr. Yılmaz, Mehmet-
dc.contributor.authorTanrıver, Zeynep-
dc.date.accessioned2022-11-17T14:53:03Z-
dc.date.available2022-11-17T14:53:03Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3294-
dc.description.abstractİnsan, dünyadaki ilk gününden bu güne, ilk tanıdığı ve deneyimlediği yer olan doğada varlık göstermektedir. Doğa, insan için yaşamı sağlayan unsurlarla dolu bir alandır. Bu nedenle yaşamın devamı için doğa ve insan arasında maddi ve manevi bir bağ kurulmuştur. Çağlar boyunca var olan ve günümüze değin uzanan bu bağ, insanın doğaya uyum sağlamak adına onun üzerindeki eylemleri ile kurulmuştur. Çünkü eylem ve düşünce gücünü elinde bulunduran insan karşısında sessiz, savunmasız ve gizemlerle dolu bir merak alanı olan doğa, insanın da karşısında savunmasız kaldığı bir alandır. Bu bağlamda insan hayatı için yeri doldurulamaz ve anlamlandırılması gereken sırlarla dolu olan doğa, düşünce tarihinde mutlak bir konuma kavuşmuştur. Doğa, sahip olduğu soyut anlamlar ve görsel varlığı ile gayesi, anlamlandırmak ve sezdirmek olan sinema sanatı için önemli bir alana dönüşmüştür. Sinemayı biçim ve içerik açısından etkileyen doğa, içinde varlık gösteren insan ile ilişkisi bakımından da sinemayı etkilemiş ve bu ilişki sinemanın meselesi haline gelmiştir. Bugün belirli bir tanıma konulamayan ancak genel bir ifade ile insani duyguları ve yaşamı hissettirmeye ve anlatmaya çalışan bir sinema olarak ele alınabilecek olan bağımsız sinema için doğa, anlam ve görsellik kaynağı konumundadır. Doğu Karadeniz bölgesi ise sinemanın erişmek istediği bu unsurları doğasının bakirliğinde, vahşiliğinde, kasvetinde ve esrarengizliğinde barındırmaktadır. Bu çalışma, 2000 sonrası Doğu Karadeniz’de çekilen bağımsız filmler kapsamında, doğanın insan hayatındaki somut ve ona atfettiği tinsel varlığını ele alarak doğa ve insan ilişkisini kavramsallaştırmayı ve görünür kılmayı hedeflemiştir.en_US
dc.description.abstractThe Relationship Between Human and Nature in Independent Turkish Film Shot on The Eastern Black Sea After The 2000’s Human has been made its presence felt in the nature where it first knew and experienced since its fist day on the earth till today. Nature is a space, full of factors that are liveable for human. Therefore a material and nonmaterial bond has been established between nature and human for continuation of life. This bond which has been agelong, began with the thought of human about it for adopting to nature. Because nature is full of quiet, defenseless and mysteries curiosity space in the face of human that has the power of action and thoughts. In this context, nature which is irreplaceable for human life and full of secrets that needs to be interpreted, has reached an absolute perception by taking place in the history of thought. Nature has become into an important field for the art of cinema, the purpose of which is to interpret implicate with its visual presence make sense and make one feel. Nature that affects the cinema in terms of form and content has also affected cinema in terms of its relationship with the human so the relationship of nature and human has also become a matter of cinema. Nature is a pure source of emotion and visuality for independent cinema, when it is considered as a cinema that cannot be fully defined but generally tries to make people feel and explain emotions and life. As for that Eastern Black Sea region holds these factors that cinema wants to access in the virginity, wildness, gloom, reality ant mystery of its nature. This study aimed to conceptualize and make visible the relationship between nature and human by addressing the concrete and abstract existence of nature in human life within the context of independent films shot in Eastern Black Sea after 2000.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğa, Doğa ve İnsan, Bağımsız Sinema, Bağımsız Türk Sineması, Doğu Karadeniz.en_US
dc.subjectNature, Nature and Human, Independent Cinema, Independent Turkish Cinema, Eastern Black Seaen_US
dc.titleDoğu Karadeniz’de Çekilen 2000 Sonrası Bağımsız Türk Filmlerinde Doğa ve İnsan İlişkisien_US
dc.title.alternativeThe Relationship Between Human and Nature in Independent Turkish Film Shot on The Eastern Black Sea After The 2000’sen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3310-4749en_US
Appears in Collections:Sosyal Bilimler Enstitüsü

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10499671.pdf104996712.83 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.