Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3274
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Sulak, Süleyman Erkam | - |
dc.contributor.author | Akkuş, Zahide | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-26T07:02:31Z | - |
dc.date.available | 2022-09-26T07:02:31Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.date.submitted | 2022 | - |
dc.identifier.uri | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/3274 | - |
dc.description.abstract | Akıcı okuma gibi önemli bir beceri ile ilgili son yıllarda yapılmış araştırmalardaki genel eğilimleri belirlemek, konu alanıyla ilgili araştırmacılara ve eğitimcilere genel bir bilgi sunması bakımından önem taşımaktadır. Bu araştırmada, 2012-2021 yılları arasında Türkiye’de akıcı okuma konusunda hazırlanmış 29 yüksek lisans ve doktora tezi ile yine bu yıllar arasında Türkiye’de Türkçe dilinde hazırlanarak yayımlanmış 18 makale incelenmiştir. Tezlere YÖK Tez Merkezinden, makalelere de Google Akademik sayfasından ulaşılmıştır. Çalışmada tematik içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaların yılı, türü, yayın yeri, amacı, yöntemi, çalışma grubu, kullanılan metinlerin özellikleri, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri, sonuçları ve önerileri içerik analizi tablosuna işlenerek bulgular elde edilmiştir. Araştırmada çalışmaların daha çok 2019 yılında hazırlandığı, Gazi Üniversitesinde hazırlanan tezlerin fazla olduğu, akıcı okuma becerilerine etki eden yöntem ve değişkenleri bulmanın daha çok amaçlandığı, tezlerde en fazla nicel, makalelerde ise nitel yaklaşımda çalışmalar yapıldığı tespit edilmiştir. Çalışmalarda grup olarak daha çok dördüncü sınıf öğrencileriyle çalışıldığı, kullanılan metinlerin öğrencinin seviyesine uygun, ders kitaplarından seçilmiş metinler olduğu görülmüştür. Ayrıca veri toplama aracı olarak akıcı okuma, prozodi, okuduğunu anlama ölçeklerinin kullanıldığı, ses ve kamera kayıtlarından sıkça faydalanıldığı saptanmıştır. Araştırmaların verilerinin analizinde genellikle tezlerde parametrik testler, makalelerde ise betimsel istatistikler kullanılmıştır. İncelenen çalışmaların sonuçları ve önerileri kategorilere ayrılarak değerlendirilmiştir. Araştırmalarda akıcı okuma üzerinde pek çok yöntemin etkisinin incelenmiş olup tezlerde tekrarlı okuma stratejisinin, makalelerde ise kelime tekrar tekniği, yankılayıcı okuma, paylaşarak okuma tekniklerinin daha çok araştırıldığı görülmektedir. Çalışmalarda akıcı okuma strateji ve yöntemlerinin öğrencilerin akıcı okuma becerilerini geliştirdiği sonucuna ulaşılarak öğretmenlere bu yöntemleri kullanmaları, öğretmenlerin ise akıcı okuma hakkında yeterli bilgi sahibi olmadığı sonucuna ulaşılarak bu konuda eğitim almaları önerilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | It is important to determine the general trends in recent studies on an important skill such as fluent reading, in terms of providing general information to researchers and educators about the subject area. In this research, 29 master's and doctoral dissertations on fluent reading and 18 articles prepared and published in Turkish in Turkey between in Turkey between the years 2012-2021 were examined. Theses through were accessed YÖK Thesis Center and articles were accessed from the Google Scholar page. Thematic content analysis method was used in the study. The year, type, place of publication, purpose, method, study group, characteristics of the texts used, data collection tools, data analysis methods, results, suggestions of the studies were display in the content analysis table and the findings were obtained. In the research, it was determined that the studies were mostly prepared in 2019, the theses prepared at Gazi University were more, it was mostly aimed to find the methods and variables that affect fluent reading skills, and the qualitative approach was carried out in the quantitative articles in the theses. In the studies, it was observed that the fourth grade students were mostly studied as a group, and the texts used were referred from the textbooks, suitable for the level of the student. In addition, it was determined that audio and camera recordings, in which fluent reading, prosody, and reading comprehension scales were used, were frequently used as data collection tools. In the analysis of the data of the studies, parametric tests were generally used in the theses and descriptive statistics were used in the articles. The results and suggestions of the studies examined were evaluated by dividing them into categories. In the studies, the effects of many methods on fluent reading have been examined, and it is seen mostly that the repeated reading method in the theses, the word repetition technique, resonant reading, and sharing reading techniques in the articles are more researched. In the studies, it was concluded that the fluent reading strategies and methods improved the fluent reading skills of the students, and it was suggested that the teachers use these methods; It has been concluded that teachers do not have enough knowledge about fluent reading and it is recommended that they receive training on this subject. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Akıcı okuma, Tematik İçerik Analizi, İlkokul öğrencileri | en_US |
dc.subject | Fluent reading, Thematic Content Analysis, Primary school students | en_US |
dc.title | Akıcı Okuma Becerisi Üzerine Yapılan Çalışmalardaki Genel Eğilimler: Bir Tematik İçerik Analizi Çalışması | en_US |
dc.title.alternative | General Trends In Studıes On Fluent Readıng Skılls: A Thematıc Content Analysıs Study | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Ordu Üniversitesi | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-4042-891X | en_US |
Appears in Collections: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10389276.pdf | 10389276 | 1.77 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.