Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2874
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÜmer, Engin-
dc.date.accessioned2022-08-17T11:31:04Z-
dc.date.available2022-08-17T11:31:04Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2874-
dc.description.abstractTheodor Adorno, kültür endüstrisi düşüncesinde sanatı ‘sığınak’ olarak görmüş, sanatın kitle kültürünün etkilerini azaltma ve onun işleyişinin dışında kalması gerektiğini önermiştir. Guy Debord, “gösteri toplumu” düşüncesiyle her şeyin bir gösteriye dönüştüğünü ve sanatsal ifadenin kişisel bir deneyim olarak insanlara ‘durumlar’ yaşatacağını düşünmüştür. Debord’un önerdiği “durum estetiği”, neo-kapitalist toplumlarda gösteri haline gelen her şeyin içerisinde bir tazelenmenin bulunabileceğe karşılık gelmekteydi. Jean Baudrillard ise “simülasyon” düşüncesiyle gerçekliğin aradan çekildiği imgeler dünyasında yaşanıldığını söylemiş, göstergelere dönüşmüş olan yaşantı içinde sanatında uyumlaşmış olduğunu iddia etmiştir. Bu çalışmada üç düşünürün kilit kavramları ve önermeleri ile sanata getirdiği tanımlar ele alınacak ve bazı açılardan eleştirisi yapılacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGazi Üniversitesi GSF Sanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültür Endüstrisi, Gösteri Toplumu, Simülasyon, Sanat, Kültüren_US
dc.titleAdorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve Sanaten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
Appears in Collections:Grafik Tasarım

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Adorno, Debord ve Baudrillard’da Kültür ve.pdf173.11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.