Please use this identifier to cite or link to this item: http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2808
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKılıç, Adem-
dc.date.accessioned2022-08-17T07:55:30Z-
dc.date.available2022-08-17T07:55:30Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationGüdek, Bahar,-Kılıç, Adem, Muzıka-ı Hümayun'dan Günümüze Klasik Batı Müziğinin Türkiye'deki Tarihsel Gelişimi, 2016, The Journal of Academic Social Science Studiesen_US
dc.identifier.urihttp://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/2808-
dc.description.abstractOn sekizinci yüzyıla gelindiğinde, Osmanlı İmparatorluğu, Batı medeniyetlerinin bilim, sanat, askeri, siyasi vs. alanlardaki gelişmelerinin gerisinde kalmış, bu sebeple çeşitli alanlarda yenileşme çalışmalarına girişmiştir. Her değişim sürecinde olduğu gibi, Osmanlı modernleşme hareketi de seyir olarak sarsıcı ve sancılı bir süreci içermiştir. Toplumsal ve ekonomik sonuçları kadar kültürel boyutlarıyla da yeni davranış kalıplarını halkın pratik yaşamına sokan modernleşme, güzel sanatların özellikle müziğin gelişimini etkilemiştir. Bu yenileşme hareketleri içerisinde Mehterhâne kapatılmış yerine ise Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’nın da temelini oluşturduğuna inanılan, daha modern ve Batılı tarzda bir müzik topluluğu olarak Muzıka-ı Hümayun kurulmuştur. Mehterhanenin yerine getirilen bu kurumla, yani saray ve ordu kanalıyla imparatorluğun çok bileşenli kültür yaşamına resmen dâhil olan Batı müziği, ileride Türk toplum yaşamını çeşitli düzeylerde etkilemiştir. Donizetti ve Guatelli gibi seçkin müzisyenlerin elinde saygın bir kuruma dönüşen Muzıka-ı Hümayun, kurumsal olarak müziğe olan katkılarının yanı sıra, Osmanlı İmparatorluğu’nda müzisyenliğin önem kazanmasında, Türk müzik kültürünün gelişiminde ve Türk toplumunun Batı müziği ile ilişkisinde çok önemli bir yere sahip olmuştur. Muzıka-ı Hümayun, başlarda Osmanlıların Batılı bir monarşi olma mücadelesinin bir yansıması olarak görünse de günümüzde Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası'yla birlikte, kültürel modernleşme projesinin görünürlük kazandığı özgün bir oluşumdur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherThe Journal of Academic Social Science Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttp://dx.doi.org/10.9761/JASSS3399en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMuzıka-ı Hümayun, Modernleşme, Osmanlı Padişahları, Riyaset-i Cumhur Filarmoni Orkestrası, Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrasıen_US
dc.titleMuzıka-ı Hümayun'dan Günümüze Klasik Batı Müziğinin Türkiye'deki Tarihsel Gelişimien_US
dc.title.alternativeThe Historical Development Of Classical Music In Turkey From The Imperial Music Academy To Presenten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentOrdu Üniversitesien_US
dc.contributor.authorIDTR101439en_US
Appears in Collections:Müzik

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bahar Hoca ve Benim Jass Study de Yayınlanan Makalemiz.pdf806.45 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.