Please use this identifier to cite or link to this item:
http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1786
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sarıgül, Sedat | - |
dc.contributor.author | Sezer, Şenol | - |
dc.date.accessioned | 2022-08-16T08:00:34Z | - |
dc.date.available | 2022-08-16T08:00:34Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi Uluslararası e-Dergi, Cilt:4 Sayı:2 | en_US |
dc.identifier.uri | http://earsiv.odu.edu.tr:8080/xmlui/handle/11489/1786 | - |
dc.description.abstract | Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezine devam etme hakkı kazanan, üstün yetenekli ve üstün zekâlı öğrencilerin, TKT 7-11 sonuçlarına göre yetenek alanlarının analizidir. Araştırmanın evreni 2007- 2013 yılları arasında, Giresun Bilim ve Sanat Merkezi’ne devam etme hakkı kazanan 243 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem alınmamış, evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın verileri, üstün yetenekli öğrencilerin, TKT 7-11 testinde yer alan sorulara verdikleri yanıtlardan elde edilmiştir. Çalışma grubunun TKT 7-11 testinde yer alan sorulara verdiği yanıtlardan elde edilen verilerin frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma puanları analiz edilmiştir. Değişkenlere ilişkin puanlar arasındaki farklılıkları belirlemede, bağımsız t-testinden ve ANOVA’dan yararlanılmıştır. Üstün yetenekli öğrenciler, TKT 7-11 testinde yer alan soruların %80’ini doğru yanıtlamıştır. Öğrencilerin TKT 7-11 testinde yer alan sorulara verdikleri yanıtlara göre yetenek alanları, ayırt etme yeteneği, akıl yürütme yeteneği, sayı yeteneği, dil yeteneği, şekil-uzay yeteneği şeklinde sıralanmaktadır. Bağımsız t-testi sonuçlarına göre, araştırmaya katılan öğrencilerin yetenek alanlarına ilişkin puanlar arasında; cinsiyet ve yerleşim yeri değişkenleri açısından akıl yürütme yeteneği alt boyutunda, istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmektedir. Yaş değişkeni açısından ise dil yeteneği, akıl yürütme yeteneği ve şekil-uzay yeteneği ve sayı yeteneği alt boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi – Journal of Educational Sciences Research | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.12973/jesr.2014.42.11 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ability Test | en_US |
dc.subject | Gifted Students | en_US |
dc.subject | Skill | en_US |
dc.subject | Üstün Yetenekli Öğrenci | en_US |
dc.subject | Yetenek | en_US |
dc.subject | Yetenek Testi | en_US |
dc.title | TKT 7-11 Sonuçlarına Göre Üstün Yetenekli Öğrencilerin Yetenek Alanlarının Analizi | en_US |
dc.title.alternative | An Analysis of Gifted Students’ Capabilities According to the Results of TKT 7-11 Test | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Ordu Üniversitesi | en_US |
dc.contributor.authorID | TR221575 | en_US |
Appears in Collections: | Temel Eğitim Bölümü |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
MAKALE-Sezer, Ş. & Sarıgül, S. (2014). TKT 7-11 Sonuçlarına Göre Üstün Yetenekli Öğrencilerin Yetenek Alanlarının Analizi.pdf | 586.69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.